ساعات کاری:شنبه تا پنج شنبه از ساعت 9 صبح تا 6 عصر

info[@]zagroscnc.com

نقش نرده در نمای بیرونی و درونی ساختمان

5/5 - (2 امتیاز)

نرده یکی از عناصر مهم و اصلی در نمای بیرونی و درونی ساختمان‌ها به شمار می‌رود. با توجه به وجود طرح‌ها و مدل‌های متنوع و مختلف در صنعت ساختمان‌سازی، اشخاص بایستی بر اساس نیاز خود و سایر عناصر موجود در ساختمان دست به انتخاب نوع مناسبی از نرده بزنند.
در این مقاله به بیان نقش نرده از جنس‌های مختلف به ویژه نرده سنگی در نمای بیرونی و درونی ساختمان می‌پردازیم.


انواع نرده و کاربرد آن در ساختمان

تغییر در سبک زندگی و نیازهای مردم و همچنین پیشرفت تکنولوژی از جمله عوامل مؤثر در ایجاد تغییر در نرده‌ها از لحاظ جنس و طرح محسوب می‌شوند. سنگ، شیشه، چوب، فلز و استیل از جمله مواد کاربردی در تولید نرده‌ها می‌باشند.
نرده‌ها علاوه بر نقش حفاظتی و ایمنی در طراحی و دکوراسیون داخلی ساختمان نیز کاربرد دارند. این محصول در واقع به عنوان یک مانع میان انسان و پرتگاه‌های موجود در بنا همانند پلکان و تراس به ایفای نقش می‌پردازد. کاربرد مناسب نرده‌ها در نمای داخلی در امر زیباسازی ساختمان نقش بسزایی دارد.

به عبارت دیگر امکان استفاده از نرده‌ها به منظور ایجاد امنیت، زیبایی پلکان‌ها و ایجاد فضاهای داخلی مناسب در ساختمان‌ها و آپارتمان‌های دوبلکس وجود دارد. توجه به این نکته ضروری است که جنس نرده‌ها بایستی دارای هماهنگی و تناسب با جنس راه‌پله و یا سازه و عنصر مورد نظر جهت نصب نرده بر روی آن و همچنین نوع متریال مورد استفاده درسایر اجزای دکوراسیون باشد. عدم بروز هر گونه ناهنجاری بصری دلیل اصلی تأکید بر وجود تناسب بین جنس نرده و متریال عناصر دیگر در ساختمان به حساب می‌آید. در ادامه با چند نمونه نرده و کاربردهای مختلف آن در ساختمان آشنا می‌شوید.

نرده سنگی

سنگ به عنوان یکی از رایج‌ترین متریال‌ها در تولید نرده شناخته می‌شود. نرده صراحی نام دیگر نرده‌های تولیدشده از سنگ می‌باشد. امروزه استفاده از این نوع نرده در طراحی دکوراسیون و چیدمان داخلی مورد توجه تعداد کثیری از افراد قرار گرفته‌است.  این نرده‌ها علاوه بر فضای داخلی در اجرای نما رومی با سنگ برای نمای بیرونی ساختمان نیز بسیار کاربرد دارد.

نرده‌های صراحی از جنس سنگ مرمر منجر به زیبایی هر چه بیشتر نما و فضای داخلی ساختمان می‌شوند. انعکاس نور در فضا و ارائه‌ی فضایی بزرگتر از نمای داخلی از نتایج برخورداری سنگ مرمر از زمینه‌ی روشن و درخشان محسوب می‌شوند. به علت قیمت بالای سنگ مرمر کاربرد سنگ مرمریت در تولید نرده سنگی نیز بسیار رایج است.

بهره‌مندی از زمینه‌ی روشن و همچنین قیمتی به نسبت مناسب‌تر در مقایسه با سنگ‌های مرمر از ویژگی‌های بارز سنگ‌های مرمریت می‌باشند. از دیگر متریال‌های قابل استفاده در تولید نرده‌های صراحی می‌توان به سنگ‌های تراورتن، چینی و سنگ مصنوعی سمنت پلاست اشاره داشت.


نرده از جنس شیشه

استفاده از نرده‌های شیشه‌ای در نمای داخلی ساختمان گزینه‌ی مناسبی است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و عرضه‌ی شیشه‌های نشکن و مقاوم در برابر ضربه و خش علاوه بر فضای داخلی، امکان استفاده از این مدل نرده‌ها در نمای خارجی ساختمان نیز فراهم شده‌ است. ایجاد حس آرامش در افراد به دلیل شفافیت و فراهم‌سازی روشنایی بیشتر در محیط به علت توانایی شیشه در زمینه‌ی عبور نور از خود از فواید کاربرد نرده شیشه‌ای در ساختمان‌ها هستند.


نرده چوبی

نرده‌های چوبی فقط جهت استفاده در نمای داخلی بناها مناسب به نظر می‌رسند. بهره‌مندی نرده‌های چوبی از نوعی طراحی و زیبایی خاص و ویژه در تبدیل آن‌ها به یک گزینه‌ی مطلوب برای معماری مدرن نقش مهمی دارد. استفاده از چوب به عنوان یک متریال زنده در تولید نرده‌ها باعث القای نوعی حس آرامش و گرما در محیط می‌شود.
این موضوع قابل ذکر است که گاهی اوقات به جای چوب از نوعی پلیمر باکیفیت و دارای طرح چوب در ساخت چنین نرده‌هایی استفاده می‌شود. چنین نرده‌های علی‌رغم ایجاد حسی شبیه به چوب، قادر به پوشش عیب و نقص‌های موجود در نرده‌های چوبی هستند.

نرده فلزی

نرده فلزی همانند نرده سنگی در صنعت ساختمان‌سازی بسیار کاربرد دارد. از فلز بیشتر در زمینه‌ی تولید نرده‌های داخلی بناها استفاده می‌شود. این مدل از نرده‌ها دارای مقاومت و امنیت بیشتری در مقایسه با سایر نرده‌های کاربردی در ساختمان‌ها می‌باشد. قیمت مناسب و امکان برقراری تناسب بین نرده‌های فلزی و سبک و طرح دلخواه مشتری از ویژگی‌های بارز چنین نرده‌هایی به شمار می‌روند. امکان زنگ‌زدگی در مکان‌های مرطوب و عدم ایجاد شکوه و زیبایی چشمگیر از جمله معایب نرده فلزی هستند.


نرده استیل

استیل به عنوان یک متریال سبک در تولید نرده‌های داخلی شناخته می‌شود. نرده‌های استیل دارای مقاومت قابل توجهی بوده و امنیت بالایی را برای راه‌پله و یا سازه‌ی مورد نظر فراهم می‌سازد. چنین نرده‌هایی بر خلاف نرده‌های فلزی از آسیب زنگ‌زدگی در مکان‌های مرطوب در امان هستند. ترکیب نرده استیل و شیشه زیبایی خاصی را برای نمای ساختمان به ارمغان می‌آورد.


نرده و برقراری امنیت در ساختمان

نرده‌های مختلفی جهت برقراری امنیت لازم در ساختمان وجود دارند. افراد نیز بایستی با در نظرگیری عوامل متفاوتی همچون نیاز و نوع جنس سایر عناصر موجود در ساختمان، محصول مناسب را انتخاب نمایند. اما نرده سنگی به دلیل بهره‌مندی از مقاومت بالا، تنوع رنگ و خاصیت ضدحریق بودن و در نتیجه ایجاد امنیت و زیبایی چشمگیر در نمای بیرونی و درونی ساختمان مورد توجه بسیاری از افراد قرار دارد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نرده با ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *